Szerződési feltételek

Szerződési feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az A'la HOME webáruházat és weboldalt - www.alahome.hu - üzemeltető FIDO Bútor Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 9121 Győrszemere Fő út 15.; cégjegyzékszáma: 08-09-022224; adószáma: 23457599-2-08; email elérhetőség: info@alahome.hu, telefonszám: (+36) 20 532 3840; (továbbiakban: Szolgáltató) és a FIDO Bútor Kft. által az www.alahome.hu weboldalon elérhető webáruházban (továbbiakban Webáruház) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).

 

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.alahome.hu weboldalon található webáruházban, a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a jelen ÁSZF-ben leírt módokon jön létre.

1.2. Az A'la HOME webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.3. Az A'la HOME webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon ráutaló magatartással elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és valós adatait megadva sikeres megrendelést ad le.

1.4. Felek között a szerződés a rendelés visszaigazolásával jön létre, készleten nem lévő termék esetében azonban a szerződés csak akkor jön létre, ha a Szolgáltató a rendelés teljesíthetőségét egyértelműen visszaigazolja.  A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül.

1.5 Az A'la HOME webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevékenységet a FIDO Bútor Korlátolt Felelősségű Társaság végzi. Az üzemeltető elérhetőségei: 

Székhely:  9121 Győrszemere Fő út 15.; 
Telephely:  9121 Győrszemere Fő út 17.; 
Levelezési cím:  9121 Győrszemere Fő út 17.; 
Adószám: 23457599-2-08; 
Közösségi adószám: HU23457599; 
Cégjegyzékszám: Cg.08-09-022224 bejegyezte a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság mint Cégbíróság; 
Bankszámlaszám(HUF): 10400401-50526878-70851008;  K&H Bank Zrt.
Online elérhetőség: info@alahome.hu;   
Telefonos elérhetőség: +36 20 532 3840;

1.6 Az A'la HOME webáruház ügyfélszolgálata elérhetőségei az alábbiak:

Ügyfélszolgálat címe: 9121 Győrszemere Fő út 17.
Ügyfélszolgálat nyitva tartása: hétfőtől-péntekig, 8 és 16 óra között
Telefonszám: +36 20 532 3840
E-mail: info@alahome.hu

1.7 Az A'la HOME webáruház tárhelyszolgáltatója

MediaArt Online Megoldások Kft.;
Székhely: 9022 Győr, Szent István út 16/A fsz. 2.;
Online elérhetőség: info@mediaart.hu;


2. A webáruházban elérhető és megrendelhető termékek, szolgáltatások

2.1 Az A'la HOME webáruházban alapvetően a lakberendezéshez szükséges kárpitosipari termékek, ágyak, kanapék, ülőgarnitúrák, matracok, fotelek, illetve különböző székek, székmegoldások, kapcsolódó termékek érhetőek el és vásárolhatóak meg.

2.2 Az A'la HOME webáruházban számos a kereskedelmi tevékenységhez, a kárpitosipari termékek gyártásához, összeállításához, a lakberendezéshez kapcsolódó szolgáltatás leírása, bemutatása is elérhető, amelyek ezen szolgáltatásokat röviden és nem teljeskörűen mutatják be. A szolgáltatások részletei, költségei és a szolgáltatás megrendelése céljából az ügyfélszolgálat áll az érdeklődők rendelkezésére.

A https://alahome.hu/ajanlatkeres linken elérhető egyedi ajánlatkérés esetén a webshop kollégái a beérkezett igény feldolgozását követően felveszik a kapcsolatot a szolgáltatást igénybe venni szándékozó Ügyféllel és egyedi szerződés alapján történik meg a szerződéskötés, a szolgáltatás igénybevétele, amely szerződésre jelen ÁSZF rendelkezései nem vonatkoznak.


3. A regisztráció, a vásárlói fiók

3.1 Az A'la HOME webáruházban megelőző regisztrációt követően és regisztráció nélkül is lehetséges vásárolni, érvényes megrendelést leadni. A vásárláshoz minden esetben meg kell adni a szükséges adatokat, de a vásárlás folyamata regisztráció nélkül is elkezdhető. Minden látogatónak, felhasználónak lehetősége van előzetesen regisztrálni és saját profil létrehozásával megkönnyíteni a vásárlási folyamatot. A regisztrációt követően a vásárlói profil lehetőséget ad a webáruház egyéb kényelmi funkcióinak az elérésére és igénybevételére is, többek között a későbbi vásárlásoknál nem kell újfent a különböző szükséges adatokat újra begépelni.

3.2 A látogatóknak, vásárlóknak a jobb felső sarokban található "Regisztráció" linkre kattintva van lehetősége regisztrálni, vásárlói fiókot létrehozni, ahol a következő adatok megadására van kötelezően szükség: felhasználónév, e-mail cím, jelszó.

A regisztráció elküldése után a rendszer a megadott email címre egy összesítő emailt fog küldeni a regisztrációról, a regisztrációt követően létrejön a vásárlói fiók.

3.3 A felhasználó a sikeres regisztrációt követően a "Belépés" gombra kattintva e-mail címének és jelszavának megadásával tud belépni az oldalra. Az oldalba való belépés után a jobb felső sarokban található Profil linkre kattintva éri el felhasználói adatait, amelyben aztán tetszőlegesen szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott regisztrációs adatok, illetve ugyanitt van lehetőség az adatok módosítására, újabb adatok felvételére, a vásárlást és a kiszállítást megkönnyítő adatok rögzítésére.

Ugyanitt a vásárlói profil modulban lehetséges a belépési jelszó megváltoztatása, a rendelések, az egyes rendelések adatainak áttekintése is.

Elfelejtett jelszó esetén a "Belépés" linkre kattintást követően a belépő ablakban "Elfelejtett jelszó" linkre kattintva lehetséges új jelszót igényelni. Itt meg kell adni a regisztrációkor használt e-mail címet és a rendszer haladéktalanul megküldi az új ideiglenes jelszót a megadott e-mail címre, amivel azután már be lehet jelentkezni a webáruházba.

3.4 A felhasználó fiókjának és megadott adatainak a törlését vásárlói fiókjában a "Profil törlése" gombra kattintva lehet kezdeményezni. Ebben az esetben a rendszer a törlésre vonatkozó igény beérkezését követően haladéktalanul a vonatkozó adatokat, a felhasználó profiljában található személyes és egyéb adatokat véglegesen és visszavonhatatlanul törölni fogják a webáruház rendszeréből. 

Szolgáltató a webshop vásárlóinak és a konkrét vásárlásoknak az adatait az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint, az ott meghatározott ideig őrzi meg.


4. A vásárlás menete, a megrendelés

4.1 Az A'la HOME webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, cikkszáma, a műszaki paraméterek és a termék fotója is. A kiválasztott termékek mellett található "Kosárba teszem" gombra kattintva a kiválasztott terméket a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el. Az A'la HOME webáruházban csak a raktárkészleten aktuálisan elérhető termékek esetében lehetséges a termékeket a kosárba tenni.   

Az A'la HOME webáruházban csak a raktárkészleten aktuálisan elérhető termékek esetében lehetséges a termékeket a kosárba tenni. Aktuálisan nem elérhető termékek esetében az árinformáció mellett kiírásra kerül: "A termék jelenleg nincs készleten" és a "Kosárba teszem" gomb helyett az "Értesítőt kérek" gomb válik elérhetővé. Az "Értesítőt kérek" gombra kattintva a látogató megadja kontakt adatait és a webáruház a feliratkozót azonnal értesíti megadott elérhetőségein, amennyiben a termék újra megvásárolhatóvá válik. A feliratkozó sikeres értesítését követően a webáruház rendszere automatikusan törli az értesítéskérést és a feliratkozó adatait a vonatkozó adatbázisból.

4.2 A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a kosár tartalma az oldal tetején jobb oldalt található kosárra kattintva érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek.

Ugyanitt lehetséges a kedvezménykuponok, ajándékkártyák beváltása és érvényesítése a kupon, vagy ajándékkártya azonosító számának a termékek alatt található kuponmezőbe történő beírásával. Sikeres érvényesítést követően a rendszer jóváírja a kedvezményt és módosítja a fizetendő összeget.

4.3 A megrendelés folyamatában továbblépni a kosár oldalon a fizetési és szállítási módok kiválasztását, a számlázási és szállítási adatok kitöltését követően a "Tovább a pénztárhoz" gomb megnyomásával lehetséges. A szállítási adatoknál a megjegyzés mezőbe lehet a vásárlással, a szállítással kapcsolatos egyéb információkat közölni a webáruház üzemeltetőjével.

A "Tovább a pénztárhoz" gomb megnyomásával a vásárló a rendelés összesítő oldalra jut, ahol a webshop egy helyütt összefoglalja a vásárlás összes adatát. A vásárlást a "Rendelés leadása" gomb megnyomásával lehet lezárni, véglegesíteni.

4.4 A "Véglegesít" gomb megnyomásával a felhasználó véglegesíti a vásárlást.

Az Ügyfél által elküldött megrendelés megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelelt arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

Az Ügyfél mentesül a szerződési kötelezettség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

4.5. A rendelés leadása tehát a rendelés összesítő oldal „Rendelés leadása” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

4.6. Nyilvánvalóan téves - pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült piaci árától jelentősen eltérő ár közzététele esetén – így pl. esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os, negatív vagy "1" Ft-os ár esetén - a Szolgáltató természetesen nem köteles a terméket ezen a hibás áron szállítani, de felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat a megrendeléstől.

4.7 Ügyfélszolgálatunk munkatársai a info@alahome.hu címen, illetve munkaidőben a (+36) 20 532 3840 -as telefonszámon készséggel állnak vásárlóink segítségére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.


5. Fizetési mód, a fizetési feltételek és a kiszállítás

5.1 A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére négy lehetőség kínálkozik a webáruházban:

♦ előrefizetéssel személyesen készpénzben a helyszínen, a FIDO Bútor Kft. üzletében (9121 Győrszemere Fő út 17. cím alatt)
♦ előreutalás banki átutalással a megrendelés visszaigazolásától számított 8 napon belül
♦ előrefizetéssel bankkártya segítségével
♦ utánvéttel történő fizetés

A webáruház vásárlóinak lehetősége van a szolgáltató üzletében, a 9121 Győrszemere Fő út 17. cím alatt nyitvatartási időben a megrendelt termék árát és az esetleges szállítási költséget személyesen megfizetni készpénzzel, vagy bankkártyával.

A fizetendő összeget a megrendelést követő 8 napon belül köteles ügyfél megfizetni az alábbi bankszámlaszámra: 10400401-50526878-70851008 átutalni. Az átutaláshoz szükséges adatokat (megrendelés száma, számlaszám, megrendelt termék adatok) a megrendelés webáruházban történő lezárását követően automatikusan elküldött e-mail visszaigazolás részletesen tartalmazza.

Az A'la HOME webáruházban a K&H Bank Zrt. fizetési rendszer működik, ahol a bankkártyás fizetési módot választva az ügyfél automatikusan átkerül a K&H Bank Zrt. fizetési oldalára. A fizetési oldalon a kártyaadatok megadásával elindul a tranzakció. A fizetés eredményéről a rendszer tájékoztatja az ügyfelet, a kártyatulajdonost, majd a vásárló visszairányításra kerül a webáruház oldalára. A K&H Bank a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogadja el. A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatja el Szolgáltató, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról fizetési azonosítót és engedélyezési számot bocsát ki, amelyet javasolt felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Az azonosító számok a vásárlást követően a visszaigazoló mailben megtalálhatóak. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.

Utánvéttel történő fizetés esetén a megrendelést követően a házhoz szállításkor a futárnak, vagy a cégünk kiszállítást végző munkatársának a termékcsomag átvételét követően helyben kell készpénzben kiegyenlíteni a termék árát és az esetleges szállítási költséget. Utánvétes szállításra bruttó 50,000 Ft vásárlási értékig van lehetőség az A'la HOME webáruházban.

5.2 A webáruházban történő vásárlást követően a megvásárolt termék(ek) átvételére egyrészt személyes átvétel keretében - Győrszemere, Fő út 17. szám alatt, másrészt futárcéggel történő házhoz szállítás, illetve a FIDO Kft saját teherautós kiszállítása igénybevételével van lehetőség. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felek eltérő megállapodásának hiányában a Szolgáltató a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül köteles a vevő rendelkezésére bocsátani a megvásárolt terméket. 

5.3 A megrendelt termék(ek) átvételére házhoz szállítás esetén futárcéggel történő kiszállítás, illetve a FIDO Kft saját teherautós kiszállítása keretében van lehetőség. Saját teherautós kiszállítás esetén a szállítás magában foglalja a lakásba történő beszállítást és az esetleges összeszerelési teendőket is. A kiszállítás várható idejéről telefonon vagy emailben előzetes értesítést küldünk a vásárlóink számára.

5.4. A megrendelt termékek kiszállítását/házhoz szállítását 50,000 Ft értékhatig az A'la HOME megbízásából a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. futár cég végzi, amely cég a megrendelést követően a megrendeléskor megadott szállítási címen két alkalommal megpróbálja a kézbesítést teljesíteni.

5.5 A webáruházban megvásárolható termékeinket csak belföldi, magyarországi szállítási címekre tudjuk kiszállítani futárszolgálat segítségével, vagy saját teherautós kiszállítás keretében.

5.6 A webáruházban megvásárolható termékeinket védő csomagolásban futárszolgálattal, vagy saját kiszállítás keretében szállítjuk a megrendelőinknek.

5.7. Az A'la HOME webáruházban megrendelt termékeket bruttó 50,000 Ft értékhatárig a GLS futárszolgálat szállítja ki a megrendelésnél megadott szállítási címre, bruttó 50,000 Ft vásárlási érték felett pedig a FIDO Kft. saját teherautós kiszállítása keretében kerül kiszállításra.

5.8. A kiszállítás költségei az alábbiak:

  • Bruttó 50.000 Ft alatti rendelés esetén, ingyenes házhoz szállítás az ország teljes területén!
  • Bruttó 50.001 ft és 100.000 Ft között: 15.000 Ft
  • Bruttó 100.001 Ft és 250.000 Ft között: 20.000 Ft
  • Bruttó 250.000 Ft feletti rendelés esetén, ingyenes házhoz szállítás az ország teljes területén!

5.9 A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban az ügyfél nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet, kontakt telefonszámot megadni (erre a megrendelés folyamatánál, a megjegyzés mezőben nyílik lehetőség). A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

Fontos! Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés(hiány) esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. A csomagban megtalálja a számlát, a használati útmutatót, a jótállási feltételeket és szerződési feltételeink nyomtatott verzióját, amely tartalmazza az ügylettel kapcsolatos adatokat, információkat.

5.10 A szállítást végző futárcég honlapja a https://gls-group.eu/HU/hu/home internetcímen található meg. A futárcég szállítási feltételeit a https://gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek weboldalon található vonatkozó Általános szerződési feltételek linkre kattintva éri el és ugyanitt találhatóak az ügyfélszolgálat elérhetőségei is.

5.11. Szállítással kapcsolatos kérdések esetén az info@alahome.hu email címen vagy a (+36) 20 532 3840 telefonszámon a webáruház üzemeltetőjének kollégájához lehet fordulni munkaidőben.


6. Az elállás joga, az elállás részletei

6.1 Amennyiben az Ügyfél fogyasztónak minősül (a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 8:1. §-a értelmében) a termék házhozszállítása előtt, illetve átvétele után el kíván a vásárlástól állni, azt az áru átvételének napjától számított 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti. E szabály nem érinti a fogyasztó azon jogát, hogy az elállás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időben gyakorolja. Ennek módjáról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.

6.2 Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az ügyfél az elállás jogát.

6.3 Amennyiben a fogyasztónak minősülő Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán vagy elektronikus levél formájában megküldeni a szolgáltatónak és legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a Szolgáltató számára. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

6.4. A fogyasztónak minősülő Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:

Elállási nyilatkozatminta

Címzett: FIDO Bútor Korlátolt Felelősségű Társaság, 9121 Győrszemere Fő út 17., Email: info@alahome.hu 

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ] 

Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ]
A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ] 

Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]

6.5 A fogyasztónak minősülő ügyfél elállása esetén a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. 

Ha a fogyasztónak minősülő ügyfél a fentieknek megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. 

A szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. 

A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítés mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminemű többletköltség nem terheli.

6.6 Elállás esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

6.7 Ha a fogyasztónak minősülő Ügyfél kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni.

6.8 A fogyasztónak minősülő Ügyfél csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A Szolgáltató követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.

6.9 A fogyasztónak minősülő Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben: 

a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; 

b) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

c) a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében meghatározott egyéb esetekben.


7. Jótállás

7.1. A Szolgáltató a jogszabály alapján kötelező jótálláson túl az általa értékesített termékekért jótállást nem vállal. Amennyiben az értékesített termék szerepel a 151/2003. (IX.22.) Korm.rendelet mellékletében, úgy a fogyasztót jótállás illeti meg Szolgáltatóval szemben. Ebben az esetben az Ön részére történő átadás napjától számítva

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy évig,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két évig,
  • 250 000 forint eladási ár felett három évig jótállásra a FIDO Bútor Korlátolt Felelősségű Társaság köteles.

7.2. Amennyiben az üzembehelyezést a FIDO Bútor Korlátolt Felelősségű Társaság, vagy annak megbízottja végzi, úgy a határidő az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha Ön a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

7.3. Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Önt a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet szerint az alábbi jogosultságok illetik meg.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozásunk székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozásunk által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során részünkről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, az Ön eltérő rendelkezése hiányában kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, köteles vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – az Ön eltérő rendelkezése hiányában - ,valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását, és nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, úgy kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a kötelesek vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozásunk részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - az Ön eltérő rendelkezése hiányában – kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, kötelesek vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén vagyunk kötelesek megjavítani.

Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozásunk, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Ha a Ön a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, úgy mi nem hivatkozhatunk a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteleses vagyunk a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

7.4. A FIDO Bútor Korlátolt Felelősségű Társaság a fent jelölt Korm. rendelet melléklete szerinti termékek esetén köteles jótállási jegyet átadni, amelynek pontos adattartalmára a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet 3. §-a tartalmaz előírásokat. (A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.)  Vállalkozásunk a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja az Ön részére. Az Ön részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozásunk a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozásunk a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja az Ön rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntethetjük meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítanunk kell. A vállalkozásunk a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.

7.5. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettség alól?

A vállalkozásunk a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bebizonyítjuk, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 8.1. és 8.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.6. A szavatossági és jótállási igények rendezésére egyebekben a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet előírásai az irányadók.


8. Szavatosság

8.1 Kellékszavatosság

8.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha az Ügyfél a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte vagy ismernie kellett.

8.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. 

8.1.3. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

8.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. 

8.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.  

8.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

8.1.7. Fogyasztónak minősülő ügyfél és Szolgáltató közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül tehát a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatossági kötelezettsége alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

8.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

8.2. Termékszavatosság 

8.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 8.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.  

8.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti. 

8.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania. 

8.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

8.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.  

8.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.  

8.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. 

8.2.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

8.2.9. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

9. Panaszügyintézés helye, módja

9.1 Az Ügyfél panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/emailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.

levélben: 9121 Győrszemere Fő út 17.
emailben: info@alahome.hu
telefonon: +36 20 532 3840
munkanapon 8-16:00 óra között.

Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést.

Az írásbeli panaszokat beérkezésüket követően 30 napon belül megvizsgáljuk és érdemben megválaszoljuk. A 30 napos határidő alól kivétel a fogyasztónak minősülő ügyfél által bejelentett szavatossági vagy jótállási igény, amelyre az alábbiak vonatkoznak: ha a szolgáltató a fogyasztónak minősülő ügyfél szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz, békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat panaszával.

9.2 Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

b.) Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje, továbbá az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont vonatkozásában együttműködésnek minősülhet a válaszirat küldése is.

Győr-Moson-Sopron megyei Békéltető Testület elérhetőségei:​

Cím: 9021 Győr, Szent István u. 10/A.
Telefon: 06-96-520-217
Fax: 06-96-316-218
Email: bekeltetotestulet@gymskik.hu
web: www.gymskik.hu

c.) Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják az alábbi linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján: https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

d.) Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.


11. Termékajánlás elküldése harmadik félnek

11.1. Az A'la HOME weboldalon a termékek adatlapján lehetősége van a felhasználónak a termék linkjét e-mailben elküldeni ismerőseinek és hozzá üzenet fűzni. Az üzenet küldését végző modulban meg kell adni az üzenetküldő nevét, e-mail címét, a címzett nevét, e-mail címét és az üzenet szövegét, majd a küldés gombra kattintva a webáruház szoftvere az adott címre elküldi az üzenetet és a termék linkjét.

11.2. Az üzenet tartalmáért az üzenet írója és elküldője felelős. A felelősség teljes körű és kizárólagos. Az üzenetben elküldött tartalom megbízhatóságával, hitelességével illetve a címzett nevének, e-mail címének jogos használatával kapcsolatban a Szolgáltató semmilyen ellenőrzést nem végez. Az üzenetben elhelyezett információkból következő esetleges hátrányokért és károkért az Szolgáltatóval szemben jogorvoslatnak helye nincs.

11.3. Az üzenet tartalmát, az üzenet egyéb paramétereit, a címzett és az üzenetet küldő adatait a Szolgáltató nem rögzíti, nem látja, nem moderálja, csupán az üzenetküldés tényét rögzíti statisztikai céllal.

11.4. A Webáruház üzenetküldés szolgáltatása harmadik fél termékeinek, szolgáltatásainak reklámozásra nem használható, illetve nem lehet politikai tevékenységhez kapcsolódó vagy azt elősegítő hirdetés.

11.5. A felhasználók által küldött üzenetben nem szerepelhet jogszabályba ütköző vagy más jogait sértő tartalom.

11.6. A szolgáltató nem felelős az üzenet címzetthez beérkezésének meghiúsulásáért, a megadott e-mail cím esetleges hibájáért, az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák az A'la HOME webáruház akadálytalan működését, vagy az e-mailek továbbítását, címzetthez beérkezését. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely az üzenet kiküldésének/címzett postafiókjába beérkezésének meghiúsulása miatt következett be.


12. Szellemi alkotáshoz fűződő jogok

12.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató. Az A'la HOME kifejezést tartalmazó 227782 lajstromszám alatti ábrás védjegy védjegyjogosultja Fekete Attila, kizárólagos használója pedig Szolgáltató.

12.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatók vagy tárolhatók.

12.3 Abban az esetben, ha a weboldalon található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltató ügyfélszolgálatával!

A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat, illetve hozzáférhetetlenné tesszük a sértő tartalomra mutató linkeket.


13. Egyebek

13.1 A Szolgáltató nem vonható felelősségre a Polgári Törvénykönyv 6:142. §-a szerinti feltételek fennállása esetén. A Szolgáltató ellenőrzési körén kívüli elháríthatatlan oknak tekinthetők különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibák, amelyek megakadályozzák az A'la HOME webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik. 

13.2 Az A'la HOME webáruház ezúton is tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél az A'la HOME webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor Szolgáltató a mindenkor hatályos jogszabályoknak, a weboldal Adatvédelmi tájékoztatójának megfelelően jár el.

13.3 A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő felek – hatáskörtől függően – a Győri Járásbíróság és a Győri Törvényszék illetékességét kötik ki. E kikötés nem vonatkozik a fogyasztónak minősülő ügyfél által szolgáltatóval szemben indított polgári perre.

13.4 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani, a már leadott és még nem teljesített megrendelésekre azonban a megrendeléskor hatályos ÁSZF rendelkezései irányadóak. Az esetleges módosítás tehát a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba és az ezt követően megvalósult szerződéskötésekre alkalmazandó.

Győr, 2020.10.19.

 

A vásárlási feltételek letölthetők innen » Szerződési feltételek